Nieuws.

Nancy Lamerigts, 25-10-2022

Wervelkolomchirurgen die deze 3 dingen niet doen, blijven achter

Wervelkolomchirurgie is een dynamisch veld met veranderende mogelijkheden om te slagen binnen de value-based gezondheidszorg. Maar chirurgen die de volgende drie dingen niet doen, kunnen achterblijven. Dit zijn opinies opgetekend vanuit het Amerikaanse gezondheidssysteem, maar geldt voor de Nederlandse situatie niet hetzelfde?

  1. Uitvoeren van wervelkolomoperaties in poliklinische setting

De trend naar poliklinische wervelkolomchirurgie zette in ruim voor de pandemie. Deze trend versnelde de afgelopen twee jaar toen patiënten en chirurgen uit ziekenhuizen wilden blijven die patiënten met COVID-19 behandelden. Technologie zoals de endoscoop maakt spinale procedures ook minder invasief. Hierdoor kunnen patiënten gemakkelijker kort na de operatie naar huis.

“Mijn hoop zou zijn dat we over vijf jaar terugkijken, onszelf feliciteren met de monumentale vooruitgang die we hebben geboekt bij het verplaatsen van patiënten die geopereerd moeten worden naar een poliklinische setting. En dat we de afgelopen jaren zien als een kantelpunt in die snelle beweging,” zei Grant Shifflett, MD, een wervelkolomchirurg bij DISC Sports and Spine Center in Newport Beach, Calif. “Ik denk dat als je niet in de trein zit die nu patiënten naar de poliklinische omgeving verplaatst, je over vijf jaar in een steeds meer geïsoleerde positie zit.”

  1. Verzamelen van klinische uitkomsten

Gegevensverzameling zal cruciaal zijn om in de toekomst meer gepersonaliseerde zorg te leveren en de waarde van de geleverde zorg te bewijzen.

“Gegevens worden waardevol wanneer deze een weerspiegeling zijn van de dagelijkse prestaties”, zegt Mark Vorherr, CEO van Mayfield Brain &Spine uit Cincinnati. “Ik geloof dat zowel kwalitatieve als kwantitatieve gegevens even waardevol zijn. Door onze rapportages en het vervaardigen van proactieve uitkomstgegevens uit te breiden, zijn we in de positie om ons leiderschap in hoogwaardige patiëntenzorg uit te breiden.”

  1. Direct-marketing richting patiënten

Chirurgen zien steeds meer verwijzingen via niet-traditionele bronnen. Hoewel het nog altijd belangrijk is om goede relaties te hebben met verwijzende artsen en een uitstekende mond-tot-mondreclame in de gemeenschap, zien chirurgen ook geweldige resultaten met directe patiënt marketing.

“We zien dat meer patiënten online gaan om informatie te zoeken,” zei Alok Sharan, MD, een wervelkolomchirurg bij NJ Spine and Wellness in East Brunswick, N.J. “Naast de traditionele Google-zoekopdracht zijn patiënten op zoek naar informatie op Youtube en sociale media. Deze kanalen bieden niet alleen informatie en kennis, maar stellen patiënten ook in staat om te bepalen of ze de arts kunnen vertrouwen. “Issada Thongtrangan, MD, van Microspine in Scottsdale, Ariz., zei ook dat zijn belangrijkste verwijzingen nu direct komen via Google-advertenties en sociale mediaplatforms. “Ik deel kennis en onderwijs potentiële patiënten zodat ze hun opties kennen en hoe mijn aanpak hen meer ten goede kan komen dan sommige anderen keuzemogelijkheden,” zei hij. “Ik ben ook van plan om met meer patiënten in contact te komen via online webinars.”

Artikel Laura Darda uit Becker’s Spine Review vertaald naar Nederlands 

 

Meer nieuws.